TUSEA DE CANISĂ

În cazul în care câinele dumneavoastră tușește frecvent sau produce zgomote ca și cum se îneacă, simptome uneori însoțite de vomă, este posibil ca animăluțul să sufere de afecțiunea numită tuse de canisă. Deși sună ca o afecțiune gravă, tusea de canisă nu este de obicei atât de gravă și mulți câini își revin fără a rămâne cu sechele ale aparatului respirator. Ce este tusea de canisă? Ca și răcelile umane, care pot fi provocate de o multitudine de bacterii sau virusuri, tusea de canisă are și ea foarte multe cauze. Cea mai…continuă →
VACCINAREA LA CÂINI ȘI PISICI

În ultimele decenii vaccinarea animalelor a devenit o practică standard în mare parte a lumii, deoarece pot preveni potențiale boli fatale ale animalelor precum parvoviroza, maladia lui Care, rabia, hepatită la câine sau panelucopenia, leucemia, coronaviroza la pisici. Vaccinurile nu protejează doar animalul împotriva bolilor dar previn îmbolnăvirea membrilor familiei dumneavoastră, anumite boli putând fi transmise și la om. Vaccinarea animalelor se face după o schema bine stabilită însă poate varia în funcție de fiecare individ în parte, de riscurile la care se expune (călătorii, convetuirea cu alte animale, vârstă, rasă) și de…continuă →
INTOXICAȚIA CU ANTIGEL

Vine iarna, ne pregătim mașinile pentru sezonul rece. Schimbăm cauciucurile, uleiul, antigelul. Poate vă întrebați ce legătură are revizia mașinii cu sănătatea animăluțelor dumneavoastră. Mai jos în articol veți afla câteva lucruri despre pericolele pe care le prezintă antigelul față de necuvântătoare. Etilenglicolul este o substanță incoloră, inodoră, dulce la gust. Este un ingredient folosit în lichidele anti-îngheț la mașini, deoarece scade punctul de îngheț al apei. De asemenea, se găsește în vopseluri, solvenți, lichide pentru radiator, ulei de motor și altele. Antigelul conține 95% etilenglicol. Este destul de gustos încât câini și…continuă →
DIFICULTĂȚILE ÎN RESPIRAȚIE

DIFICULTĂȚILE ÎN RESPIRAȚIE Afecțiunile sistemului respirator și ale altor părți componente ale organismului pot conduce la dificultate în respirație. Problema poate să apară la orice rasă și vârstă și poate pune viața animalului dumneavoastră în pericol. Diferența între un animal care respiră normal și unul care prezintă dificultate în respirație nu se realizează atât de ușor cum pare. În repaos, frecvența respiratorie la câine trebuie să fie între 18-34 respirații/minut iar la pisică între 16-40 respirații/minut și animalul nu trebuie să depună efort în realizarea mișcărilor respiratorii. Desigur, câinii pot respira mai repede…continuă →